3.6.08

Ben İsterim Ki


Ben isterim ki
Bulutlar ağlasın
Ama çocuklar ağlamasın.
Hiçbiri öksüzlük, yetimlik nedir duymasın.

Ben isterim ki
Konuşsun her çiçek kendi dilince
Silahların kesilsin sesi.

Ben isterim ki
Soğuğa, karanlığa kapansın kapılar
Gözler kapanmasın,
Sözler kapanmasın.

Ben isterim ki,
Yangınlar sönsün,
Ama umutlar sönmesin.
Erişsin her meyve kendi dalında.
Yüreklere acı bir söz değmesin.

Ben isterim ki,
Eğilsin dallar bereketten;
Ama insanoğlu başını eğmesin
Utançtan ya da güçsüzlükten.

Ben isterim ki
Gözyaşı gibi aksın pınarlar
Berrak, duru toprağın üzerinde.
Pınar gibi akmasın gözyaşı
Yeryüzünün hiçbir yerinde.

Ben isterim ki
Her şey,
Her şey,
Her şey eğilsin insanın önünde
Ama insan, insana tutsak olmasın.

Ben isterim ki
Sevinç bol olsun,
Mutluluk bol olsun,
Yürekten yüreğe, ülkeden ülkeye
Giden yol olsun...

Resul RIZA (Çeviren: Ataol BEHRAMOĞLU)

0 yorum: